LPG Fryšták, Zlín  ›  Proč LPG

Proč LPG

Někteří výrobci automobilu začali vybavovat vozidla pohonem na LPG již z výroby. Pro příklad nejvíce modelů vozidel na LPG vyrábí Fiat, Opel, Renault, Subaru, Kia, Škoda a VW. I to je důvod, proč se nemusíte bát LPG přestavby. Důležité je, aby jste si vybrali správného partnera pro tento zásah, kterým díky našim zkušenostem jsme právě my. Neváhejte nám napsat jakýkoliv dotaz přes náš jednoduchý formulář.

Zabýváme se montážemi LPG zařízení nejvyšší kvality, umožňující použití alternativního paliva LPG – Liquid Petroleum Gas pro pohon automobilů, protože:

  • LPG je bezpečené
  • LPG šetrí vaši kapsu
  • LPG je přírodní produkt
  • LPG je čistá energie
  • LPG je nejrozšířenejším alternativním palivem
  • LPG je nejdostupnějším alternativním palivem
  • LPG šetří Váš motor
  • Zvýšení dojezdu automobilu

vstřiky lpg

Bezpečnost na prvním místě

Auto na LPG je naprosto stejně bezpečné, jako auto na benzin. Plynové nádrže jsou vyrobeny tak, aby v případě nárazu došlo při nehodě  k téměř okamžitému uzavření přívodu plynu bezpečnostním ventilem. Navíc se tlaková nádoba deformuje podle nárazu a kopíruje ho. V případě, že by nádrž byla delší dobu v přímém ohni, tak nevybuchne, ale díky přetlakovému ventilu dojde k postupnému uvolnění tlaku a řízenému vyhoření paliva z nádrže. Dle informací německého ADACu: „Nádrž s LPG nevybuchuje ale vyhořívá a to ve vlnách a bezpečně mimo vozidlo. V autě s LPG vybuchuje pouze benzínová nádrž."

LPG šetří vaši kapsu

Motoristé jezdící na LPG ve srovnání z benzínem ušetří při každém tankování LPG cca 40-50% finančních prostředků i při zvýšené spotřebě svého vozu o cca. 5-15%. Návrat investice je 100% - kdy a kolik na tom vyděláte záleží jen na tom, kolik najezdíte kilometrů.

LPG je přírodní produkt

LPG se nemusí vyrábět – je přírodního původu a získává se jako doprovodný produkt při těžbě zemního plynu a rafinaci ropy - buď jej tedy využijeme, nebo ztratíme.

lpg

LPG je čistá energie

LPG je netoxické a v případě úniku paliva se LPG rychle vypaří. Na rozdíl od benzínu a nafty u LPG tedy nehrozí kontaminace půdních a vodních zdrojů. Fyzikální vlastnosti LPG a jeho chování při hoření řadí LPG mezi tzv. „čistá" paliva, která se zcela spálí a vyprodukují významně méně škodlivin než vetšina jiných současných paliv (benzin, nafta, ethanol E85). Níže je přehled všech důležitých a hlídaných emisních srovnání:
Emise prachových částic
Jedno dieselové vozidlo vyprodukuje 120x více rakovinotvorných prachových částic než srovnatelné vozidlo jezdící na LPG.
NOx
Teprve 20 LPG vozidel vyprodukuje stejné množství oxidů dusíku (NOx) jako jedno dieselové vozidlo.
CO2
Benzínové vozidlo produkuje o cca 20% více CO2 než vozidlo poháněné LPG
Dieselové vozidlo produkuje o cca 2 % více CO2 než vozidlo poháněné LPG

LPG je nejrozšířenějším alternativním palivem

V Evropě LPG pohání více než 4 milióny vozidel. Také v celosvětovém měřítku má tato alternativa velkou váhu - jezdí na něj více než 13 mil. vozů. Za celý rok 2010 bylo v ČR dle odhadů LPG klubu realizováno cca 10.000 přestaveb na LPG. Podle statistik Ministerstva dopravy jezdí v současnosti v ČR celkem 130 tis. osobních vozidel na LPG (z toho cca 6 tis. vozidel nákladních).

LPG je nejdostupnějším alternativním palivem

V Evropě je LPG distribuováno prostřednictvím 17.500 čerpacích stanic. Na území ČR se přitom nachází kolem 900 ČS LPG.

lpg

Prodloužení životnosti motoru

Motor při pohonu na LPG, které má vyšší oktanové číslo (100) než Benzín, běží zřetelně tišeji, klidněji a výkon motoru se nezmění (max do 5%, což není rozpoznatelné). Provoz na benzín zůstává po montáži zcela zachován a tlačítkem umístěným v dosahu řidiče, lze kdykoliv změnit druh paliva i během jízdy. V motoru spalujícím LPG se netvoří karbonové usazeniny a tím se prodlužuje životnost olejové náplně. Je také prokázána delší životnost motoru a menší mechanické opotřebení kromě výfukových ventilů.

Zvýšení dojezdu automobilu

Nezanedbatelný je i dvojnásobný dojezd automobilu bez tankování po montáži zařízení, plná LPG a benzínová nádrž zdvojnásobí dojezd vozidla.

Od řidičů, kteří nemají zkušenosti s LPG často slyšíme kritické a negativní argumenty:

  • vstupní investice
  • nádrž na LPG
  • revize
  • zákaz vjezdu do některých podzemních garáží

Vstupní investice montáže LPG zařízení

Návratnost investice si lze vypočítat přímo na našich stránkách přes jednoduchou kalkulačku úspor. Platí, že kdo jezdí více, také šetří více.

Nádrž na LPG

Převážná většina zákazníků volí nádrž na místo rezervního kola, tzv. toroidní, kterou lze umístnit jak dovnitř, tak vně vozidla. Pak stačí do kufru umístit opravnou sadu nahrazující v automobilech rezervní kolo dle novely vyhlášky č. 341/2002 Sb a nepřijdete tak o jakýkoliv zavazadlový prostor. Je však možné nainstalovat i válcové 60–100 litrové nádrže.Nádrže jsou zhotoveny z ocelového plechu a osazeny bezpečnostním elektromagnetickým ventilem. Při vypnutém motoru se ventil uzavře.

Revize LPG zařízení

Tak jak se staráte o motor dosud, absolvováním každoroční prohlídky, tak je třeba se starat i o plynové zařízení ve Vašem vozu každoroční revizí plynového zařízení z důvodu bezpečnosti provozu. Cenu revizní prohlídky najdete v ceníku. Prohlídka je důležitá i z pohledu případné havárie, kdy bude chtít vidět pravidelné revize pojišťovna, která by nemusela v případě zanedbání kontrol vyplatit pojistné plnění. Dále pak musí být revize platná před každou STK.

Zákaz vjezdu vozidel s LPG do podzemních garáží

Jako asi poslední z nevýhod lze brát na mnoha místech zákaz vjezdu vozidel na LPG do některých podzemních garáží, protože provozovateli bylo líto investovat do odvětrání i podlahy garáže. Bohužel majitelé garáží i v případě dobrého systému odvětrávání se zcela nesmyslně autům na LPG brání. To by se ale mělo brzy legislativně změnit.

CNG

Našim zákazníkům dokážeme namontovat i systém na spalování CNG. Z našeho pohledu má toto palivo ale zatím nedostatečnou infrastrukturu, malý dojezd, objemné a těžké nádrže a cca o 30% vyšší cenu za přestavbu vozidla oproti LPG. Z těchto důvodů více jak 95% všech montáží je právě na LPG, které má především vyšší výhřevnost na jednotku objemu. Laicky řečeno, auto na propan-butan dojede se stejně velkou tlakovou nádobou třikrát dál než jeho příbuzný na zemní plyn.

Poptávkový / kontaktní formulář

Vaše jméno: *
Váš e-mail: *
Vůz: *
Motor: *
Zpráva: *
 

NAŠE CENA 13,70
Kč/litr